La Joventut Nacionalista de Catalunya condemna la invasió russa d'Ucraïna

dijous 24 de febrer de 2022

Imatge de capçalera

Després de l'escalada de tensió i la manca de solucions diplomàtiques durant les darreres setmanes, Rússia ha iniciat una ofensiva militar premeditada i planificada sobre territori ucraïnès, vulnerant la sobirania d’Ucraïna. La JNC condemna les accions de la Federació Russa i mostrem la nostra solidaritat amb la població ucraïnesa, que serà qui patirà de forma més cruenta la vulneració del dret internacional per part de Rússia. Així doncs, demanem de forma immediata la fi de les hostilitats.

La Unió Europea, les Nacions Unides i l’OTAN no poden restar impassibles davant la vulneració del dret internacional i la sobirania d’Ucraïna. Per això, la comunitat internacional ha de portar a terme les mesures corresponents per posar fi a aquesta agressió, així com aplicar els mecanismes més adequats per donar suport al poble ucraïnès en la defensa del seu país d’una invasió estrangera.

Les accions perpetrades pel govern rus no tenen cap mena de justificació davant la sobirania del poble d’Ucraïna i el dret internacional. Només la via diplomàtica i la democràtica han de prevaldre en la resolució de conflictes. La Joventut Nacionalista de Catalunya demana a totes les organitzacions polítiques catalanes i a la ciutadania de Catalunya rebutjar el conflicte i mostrar la nostra solidaritat amb Ucraïna. Així mateix, com organització membre de LYMEC i IFLRY mostrem la nostra preocupació i suport als companys de l’European Youth of Ukraine i de la Liberal Democratic League of Ukraine, i fem una crida a tota els nostres aliats a sumar-s’hi.

Publicat a: Comunicat

Cercar continguts